ya ALLAH rahmatilah kami di dunia dan akhirat Lilypie Second Birthday tickers

Thursday, November 28, 2013

lontop

assalammualaikum..

lontop bukan lontong..
cerita dolu2.. memori terbaik..
zaman kanak2 sibudak kampung..

korg knal duku?? sedap kn?
klu mkn duku... korg wat ape ngn kulit dia???
eh jgn buang simpan..

tau ball pen?
hah y cenggini..pen y bole bukak dpn n blkg..

dlu zmn skola sukala main lontop ngn menatang ni..
hah tau lontop x???mb korg tau tp nm y lain kot..
mcm si Lanun Ranggi ni.. dia panggil mini caplong ..
main ni.. bole belajo sains tahu!

http://aujinz.blogspot.com/2012/08/aku-budak-kampung-5-mini-caplong.html
dia guna getah.. ktorg dlu x.. lidi tu centu jek..
kulit duku tu ade gk ktorg ganti ngn biji ape2 atau batu kecik hahaha

memula pen tu korg buang isi dia.. so jd mcm batang paip tu kn?
pastu cucuk kat kulit duku tu.. tekap dia.. depan n belakang..
http://aujinz.blogspot.com/2012/08/aku-budak-kampung-5-mini-caplong.html 
ade y buat.. tekap satu bahagian.. tolak masuk sket.. pastu tekap lg satu..
xkisah jek pon..

http://aujinz.blogspot.com/2012/08/aku-budak-kampung-5-mini-caplong.html
pastu kulit duku tu jadik peluru dia dah la..
dengan menggunakan kuasa kemampatan udara.. jadila penembak..
macam pistol tu.. sakit bhai klu kena hahahah
bila udara da mampat.. dia akn menolak kulit duku y satu lg tu.. 
da rasa agak mampat udara tu.. carik target.. sepetkn mata seblah.. pop! 
deeezzzz merah! perit wei!

hah eksperimen menunjukkan udara pun ade jisim kui kui kui...
pasal ape aku sibuk ngn lontop plk ni??
sbb aku tgk skrg femes bende alah ni haa..



wat mknn tu comel..buah atau sayur ade shape2..
konsep same la ngn lontop ni kan??hahahaha
org ade jmp 2 blogger y jual ni..jap bg link..
atasrakcollection
aku bukan bidadari

bessss woo main lontop ni.. xnmpk la sepah sgt ..
main kat laman umah..peluru kulit duku kecik2..
y beso2 tu y balance dia tu jek kutip.. campak bawah pokok pinang..
main depan umh cik tum.. memori!!

eh kekdah ank dara main cenggini??
haaa pasalnye geng jantan kot.. kazen laki2..
jiran pon laki2.. maka??? mcm laki2 jugak la aku ni..
along angah yasin karim fatah.. oh ye dikwan..

tp dikwan kecik.. slalu jadik ank keladi klu main ape2..
eh cop.. ape kaitan eh? peranan tu dipanggil ank keladi?
tau ank keladi??mcmorg  y ade imunisasi klu main fearfactor...
u cannot die! sbb? ko imun la.. biasa budak kecik..

p.s: y aku xpaham npe nm dia ank keladi??????

No comments: