ya ALLAH rahmatilah kami di dunia dan akhirat Lilypie Second Birthday tickers

Tuesday, September 24, 2013

ini fynn jamal cakap

assalammualaikum..

post y tergendala..huuu mode blogging kelaut lately..
tp bw masih kerap mcm dolu..

korg knal fynn jamal?
me knal sbb ade few fb fren suka forward status dia..
pastu i follow ig dia..
hurmm somel btol si juna tu..
ank bujang fynn n tri..
korg bole gugel..comel tahap xbole blah!
tajuk atas tu.. blog dia.. blog cakap2 dia..
ada 2 sbnrnye.. fynnjamal .. blog ni lbey pd nukilan..
satu lg.. suarajiwajuwita ..


 those y follow mesti tau..
kenal.. paham situasinya..

fynn or shud i call kak fynn?
hehehe.. xpela.. dia..
kagum.. dok negara org..
tp xhilang gak cerita melayu dia..
jaga ank sakit.. jaga diri sndri..jg identiti..

suka cara dia.. bterus terang n positif :)
pasal itu pasal ini..

actually ade satu post y wat sy nk menulis ni..
psl ini .. psl sucinya anak..

ya ALLAH zalim kn kita nk menghukum..
sedangkan ank tu suci..
xde dosa pon lagi.. 
tapi org pandang hina.. sbb? tarafnya..
sedangkan.. y buat ank tu bertaraf macam tu sapa??
mak bapaknye? y mungkin tersilap..
silap sekali mungkin boleh dimaafkan..
istilahnya pon terlanjur..

tapi yang berlaku.. banyak pula kesilapan tu..
sampai istilah terlanjur mmg bkn y tepat...
istilah nye lbey pada jahil?? atau buta??

tp kesilapan itu bermula.. kerana kejahilan org lain..
melahirkan kejahilan y lbey berganda..
moga kejahilan itu akan terhenti..
xnak keluar istilah dasar anak itu anak ini..

sebab?? anak itu kalau dididik baik..
dibelai dengan sempurna..
cukup kasih sayang.. cukup ilmu.. 
paling penting.. cukup agamanya..
insyaALLAH.. mungkin dia lbey baik dari yang lain..
apa yang penting.. perkara penting hidupnya..
jangan diambil mudah...

jika da sekali tersilap langkah..
jangan lah terus membuat onar..
pelihara anak itu dengan sempurna...
identitinya.. pengenalannya.. ilmu agamanya..

peringatan utk semua..
juga untuk diri sendiri..

p.s: ya ALLAH ampukan hambaMU.. berilah dia petunjuk.. agar dia bole menjadi yang lebih baik... dengan tidak menganiaya dirinya serta zuriatnya.. walau siapa pun dia..

4 comments:

NURSHAKIRA ABDUL HALIM said...

hehe kita pun minat fynn jamal, sebelum lagu dia serah kat ainan tasneem lagi :) akak jom berpantun, bleh menang hadiah :)

http://lotsoflovebyshakira.blogspot.com/2013/09/segmen-komen-berpantun-by-shakira.html

Hafizah said...

salam kenal..follow sini..=)

nurul harnani said...

nanie suka sangat fynn jamal. memang best sangat. karakter peribadi die best kan?

amal salleh said...

shakira: bes personaliti dia.. pantun? errr pecah kaca pecah gelas aci x? :p

hafizah: assalammualaikum :)

nanie: yep! sempoiii je dia..