ya ALLAH rahmatilah kami di dunia dan akhirat Lilypie Second Birthday tickers

Monday, May 30, 2011

**menguap**

hurmm..mengantok..
sbb pe??

sabtu wedding..
as pengapit dila..err pict?xdo lg..

ahad pun wedding..
tp as kazen..err pict?tggu la..maleh..

bkn byk wat keje pun..
tp kehulu kehilir..

p.s : p.e.n.a.t

.. cheQmOomOo ..

Thursday, May 26, 2011

project felt plg besar stakat ni!

hyeee...
nm sy Nur Damia Alya bte Zairol..
umo??hurm dkat 4bulan hehehe
sy bulat n suke 'ngoceh'..


mmgla rmi suke buli bdak kcik ni..gram btol klu tgk..
kmpem2 nk cium2..pehtu bising la mulut dia ni..
bijak2..
hehehe n dis shoe..belong to her..
green as theme nk g wedding cik ayu dia nnt..
made by her moksu y chomel :D


"what say you???"

p.s: chaiyok moksu!! goodies + decor !!!

.. cheQmOomOo ..

excited


hahahahahaha...
sgt teruja..after 3days..
siap gk set hijau utk mia..
dia nk set headband ngn kasut..
weeeeeeeeee~
3malam berhempas pulas..
try n error jek..
mklumle xde amek klas formal..
maka pkck gugel la guru y ade..
siapla set mia..tp xmo bg tgk lg..
tggi mia pakai.. sukeeee!!
next??20 headband + 10 brooch!
juge deco candybooth ;)

p.s : alhamdulillah..insyALLAH akn disiapkn ikot time ;)

.. cheQmOomOo ..

Tuesday, May 24, 2011

nur kasih

ngehehehe..best!!!!
tgk guna voucher nuffnang..
tgk 4org..


..me..teha..nad..hariz..
b4 dat mkn jap..

teha ayam penyet..
org plk spageti hehehe..
sedap!!!

ok nk review psl movie???
korg tgkla sndri!!!!hahahahaha
sbb mmg xbley bajet la jln cerita..
best!!cume yep..
feeling lbey pd drama sbb lm..
tp movie pun tacin' sob3x..
g tgk cpt!!! :D

p.s: hehehe bunge ni sj2 je..xde kaitan ngn tajuk..LOVE..

.. cheQmOomOo ..

Monday, May 23, 2011

tips berguna...

diberi oleh cik dila..
sempena dia nk bergelar puan da jumaat ni..

hahahaha mmg xsangka..
dia siap bg link ni :))

Tips untuk bakal Pengapit

ngeh2..tp rsnye..insyALLAH y ke 11 xbley ikot..
*ok gedik*
hehehe ape2 pun..teruja ni..
dlu pnah jd pengapit..tp bkn mjlis kat dewan..
hehehe ni 1stime :p

p.s: kamera byk kat pengapit ke kat pengantin e dear???hahahaha

.. cheQmOomOo ..

bunga tisu



bunga rose


bunga 1


bunga byk2

ok da ingt da..
org wat style no 2..
tp tiru kat blog kasutpink
cuma org punye lapisan sket..
so xdola kombang comey..hehehehe..
ok tu je..

p.s: modebunge ;)

.. cheQmoOmOo ..

Sunday, May 22, 2011

satu


..1 yr 1 week 1 day..

.. 1 / 1 / 1 ..

.. ** / ** / ** ..









p.s: doa y terbaik utk semua :,)

.. cheQmOomOo ..

Friday, May 20, 2011

Teknik Bertengkar Secara Positif

Rasulullah bersabda SAW yang maksudnya :
“ Sesiapa meninggalkan perdebatan, sedang dia berada di pihak yang benar, dibina untuknya sebuah rumah di tengah-tengah Syurga ”

– Petikan dari Riwayat Anas Bin Malik.


1. Jangan terlampau banyak bercakap

Ketika bertengkar, hati masing-masing pasti dalam keadaan marah. Ketika marah, pasti perkara yang logik sekalipun tidak diterima melainkan masing-masing mahu menegakkan pendapat masing-masing. Jika anda sebagai suami mempunyai hak untuk bercakap sekalipun, kurangkan daripada terlalu menegakkan pendapat anda sendiri. Hal ini akan mencetuskan perasaan tidak puas hati kepada pasangan anda sehingga perlahan-lahan dia akan menjadi bosan dengan anda. Yang perlu anda lakukan adalah dengan memikirkan secara mendalam cara untuk mem-betulkan keadaan.

2. Jangan menyebut kelemahan pasangan
Bukan hanya isteri anda yang mempunyai kelemahan, anda juga ada ke-lemahan sendiri. Jadi, dengan mengungkit kelemahan dia, anda akan turut merangsang pasangan mengungkit kelemahan anda. Lagi pula, anda tidak akan menang dengan hanya mengungkit sebegini tetapi menyebabkan keadaan lebih parah. Jika mahu menegur pasangan, minta dia meluahkan ketidak-puasan hatinya tentang anda dahulu supaya apabila giliran anda nanti, dia tidak akan meninggikan suara.

3. Jangan membalas perbuatannya
Sebagai contoh, pasangan anda bermesra-mesra dengan lelaki sebelah rumah. Anda mahu membuatkan dia sedar bahawa perbuatannya salah. Jangan anda pula bermesra-mesra dengan perempuan lain di hadapan dia. Keadaan ini hanya memberi peluang yang lebih kepada isteri anda untuk menjauhi anda. Akhirnya, anda turut terlibat dalam menjarakkan perhubungan anda sendiri.

4. Jangan cuba mengubah pasangan
Anda dibesarkan dalam keluarga ‘begini’, isteri anda dibesarkan dalam keluarga ‘begitu’. Pastilah terdapat perbezaan antara kedua-duanya. Anda harus memahami bahawa cara dia melihat sesuatu pasti tidak sama dengan pandangan anda.

5. Fokus pada masalah Jangan meleret-leret sehingga perkara yang bukan masalah akhirnya akan turut menjadi masalah.

6. Jangan tinggikan suara
Semakin tinggi suara kita ketika bergaduh, semakin tinggilah suara pasangan kita nanti. Pergaduhan seperti ini tidak akan menjadikan keadaan semakin baik malah semakin kusut. Cubalah bercakap dengan tenang sehingga isteri anda yang sedang marah akan turut tenang dan seterusnya dapat menyelesaikan masalah dengan lebih cepat.

7. Gunakan panggilan manja
Ada pasangan yang pada masa biasa menggunakan panggilan ‘sayang’ atau ‘manja’ tetapi ketika bergaduh, keadaan akan beralih sebaliknya. Panggilan kasar mengambil alih menyebabkan pasangan anda merasakan dirinya rendah sekali. Jangan emosi sehingga tergamak menggunakan panggilan kasar termasuklah ‘aku’ dan ‘kau’.

8. Elakkan terlalu emosional
Ketika sesi bergaduh ini, pasti pasangan anda akan selalu terlepas mulut. Jadi, jangan ambil perkara yang dikatakannya terlalu serius memandangkan ketika sedang bergaduh, seseorang itu cenderung berkata yang tidak-tidak terhadap lawannya.

9. Gunakan perkataan yang baik-baik
Selain menggunakan panggilan manja, gunakanlah juga perkataan yang tidak menyalahkan. Perkara ini akan menyebabkan masalah akan cepat selesai. Antara contoh perkataan yang boleh anda gunakan ialah, “Abang rasa sayang tak patut buat macam ni,” berbanding “Ni semua salah engkaulah!”

10. Jangan bertengkar di depan makanan atau di tempat tidur
Hal ini kerana tempat tersebut sepatutnya tempat kita menjamu selera dan bermesra-mesra sesama sendiri.

11. Dengar luahan isteri
Mungkin sahaja perkara yang disampaikan oleh isteri anda itu dapat menyelesaikan masalah. Jika anda hilang tumpuan ketika ini, bukan sahaja anda akan kehilangan idea yang baik malah anda menggunakan cara sendiri yang belum tentu dapat menyelesaikan masalah anda berdua.

12. Jangan bergaduh di depan anak
Dengan bergaduh di hadapan anak, anda hanya akan membuatkan anak keliru dan mengadili sama ada ibu atau bapa mereka yang berada di pihak benar atau salah. Perkara yang lebih menakutkan akan berlaku jika anak anda menceritakan keadaan anda berdua kepada orang luar. Hal ini akan menjejaskan imej anda sekeluarga.

13. Bersabar
Sekalipun anda lelaki dan anda lebih kuat secara fizikal berbanding dengan isteri anda, jangan sekali-kali anda cuba untuk mengasari isteri anda. Dibimbangi dia juga akan belajar untuk melawan dan membaling segala jenis pinggan mangkuk ketika bergaduh pada masa lain.

14. Say NO to third party
Selagi terdaya menyelesaikan masalah anda sendiri, jangan libatkan orang lain. Campur tangan pihak ketiga kebanyakannya hanya menyulitkan keadaan. Sekiranya perlu, pilihlah orang yang adil untuk menyelesaikan masalah anda.

15. Mengalah tidak bererti kalah
Mengalah ketika saat genting ini tidak menunjukkan anda kalah. Anda hanya perlukan masa untuk membuktikan bahawa tindakan anda sebenarnya betul.

16. Jangan keluar dari rumah sebelum selesai
Selalu menonton drama di TV? Kebanyakannya menunjukkan suami akan segera meninggalkan rumah semasa bergaduh untuk memudahkan cerita. Tindakan ini sebenarnya akan menyebabkan isteri anda ditinggalkan dalam keadaan keliru. Hal ini menyebabkan dia akan berasa tertekan dan anda perlu ingat bahawa anak-anak akan ditinggalkan bersamanya di rumah. Perempuan yang hilang kewarasan akibat tekanan yang dahsyat akan menyebabkan mereka akan bertindak yang bukan-bukan. Mungkin sahaja dia akan memudaratkan dirinya atau anak-anak anda boleh menjadi mangsa keadaan. Sekiranya anda rasa tidak dapat menahan marah, beritahu isteri anda bahawa anda perlukan sedikit ketenangan dan hal ini lebih menampakkan rasa tanggungjawab anda terhadap permasalahan anda berdua.

17. Luahkan
Selain menjadi pendengar kepada permasalahan isteri, anda turut perlu meluahkan perasaan anda. Tunggu sehingga dia habis berbicara sebelum anda menyambung pendapat anda. Sekiranya anda tidak memberitahu keadaan sebenar anda, belum tentu dia dapat memahami keadaan anda.

18. Pelukan dan kemaafan
Hal inilah detik paling indah dalam pergaduhan. Setelah dirasakan masalah telah selesai, jangan melewatkan detik untuk memeluk pasangan anda seeratnya. Ucapkan perkataan maaf dan berharap agar perkara seperti itu tidak akan berlaku lagi. Keadaan ini akan menyebabkan perhubungan anda selepas itu lebih erat dan mantap dengan satu kesatuan hati yang lebih hebat.

Sabda Rasulullah s.a.w:
“ Orang mukmin bukan seorang pencela, bukan seorang pengutuk, bukan seorang yang keji dan bukan seorang yang berkata kotor ”

– Petikan dari Hadis Riwayat Ibnu Mas’ud RA.


p.s: source:email iz..www.books.perintis. com.my...


.. cheQmOomOo ..

felt lg

da siap da order kak ina..
sempena aniversary dia..
dia order love ni..
ngn nm husbnd n ank2 dia..
sweet kn?


pehtu brooch roses iz..


n adiah belated bday kak rosne..


p.s: ape makna penat??

.. cheQmOomOo ..

Tuesday, May 17, 2011

progress projek tripleD

selit jp..ni bunge brooch..
da bg Ili smpena dia nk pindah da..


hehehehe nk cerita..
ceita kedai kopi..
ehh salah2..cerita bunga tisu..
aritu g slayang mall bli kertas ni..
crepe paper y agk lembut..
ade 2 size kat popular ni..
y kcik ni 50sen..y besar 80sen..


pehtu telupe nk crik dawai..so xbley nk wat..
so ahad lpas singgah kat nilai 3..
bli skali 2 brg ni..
pomander ball kcik ni rm1.90 each..mahal x?
pehtu dawai rm1.20..


dan sbb arini coti..
decide xblik umh kak jit..sbb nk wat bunge ni..
alhamdulillah siap 30 kuntum..sbb kertas xckup..
wlupun xcomey mn..tp puas ati..
sbb da tmpal nnt..
cantik la kot heheheh


ni kaler y dipilih..pink-pepel-putih ;)

.. cheQmOomOo ..

BENITA ALL LADIES TREASUREHUNT

hehehehe alhamdulillah..
setle da bigevent y dirancang...
ni la org2 y bertanggungjawab..
merealisasikan ALL LADIES TREASUREHUNT :D


ngee ni pict d awal pg..
me n teha..tp ktorg xjoin hunt :))


semua berjalan dgn lncar..
n mlm tu..a BIG YEAY!!!


org menang luckydraw :)
senyum lebar :D

as usual da kat nilai kmpem ke nilai 3..
kazen soh bli bunga telur..
tp da abeh..so melilau2..
meh tgk hantaran y comey ni..


satu je la..sbb ni pun curik2..
pehtu jmp balang kcik ni..
RM 1.60 murah x?


ade mcm2lg..tin bulat tu pun ade..


sumer ni tgk kat ZC :)
tmpt org shoping brg tunang aritu..
juge bli dawai n pomander ;)

Align Centerp.s: sgt suke!!

.. cheQmOomOo ..

Monday, May 16, 2011

nk wat bunge cun cenni..

ni curik dr blog cik yana

tp xtau mn nk cri kertas tu..
sesape bley bgtau???
tQ!!!

.. cheQmOomOo ..


Wednesday, May 11, 2011

nora elena

korg tgk x citer ni???
arini 3rd episod..
org bru tgk smlm..mcm bes..hahaha
teraju utama???
aaron ngn siti saleha ni..
ade gk zul..as 2nd hero..
tp xmo citer sinopsis..
hahaha korg crik la ye..

tp smlm tgk elena ni try bju kat butik..
area setiawangsa..tp xtau butik ape..
cantik la bju dia hehehe

ni citer adaptasi novel..

tp org pun xbc novel ni..
if citer superb bru nk bc novel ni..
errr ade 4novel tgh queue :D

p.s: teringat plak novel+movie p.e i love you~

.. cheQmOomOo ..

Tuesday, May 10, 2011

butik

err..tgh mencari ni..
nape ssh nk carik bridalhouse y area muar-bp???
google2..jmp 3 tp xsumer bkenan..
lyanamk plk sugest 2..
tmbh 1 y da g..1 lg blum g..
hurmm xtau la..tu la 'rajin' bebeno blik kg.. :p

jom tgk..y ade blog/fotopages/fb..

butik andaman pengantin remaja

watiehusin

seri mempelai collections

butik pengantin twinscollection

daus firmah bridal house

yang kat kg tu, tggu blk bru bley tgk ;)

ade sape2 tau lg x???tulun2...
hehehehe gedik x??mjlis lm lg..
tp da sibuk nk carik..bkn ape..
mau y cantik+murah..mestila kena rajin survey kn? ;)
hehehe tgh dok godek sana godek sini..
sbb nk tgk patern jubah y cun..
ngeee mcm tringin nk pki jubah :D
*lgpun umi mcm suke je..hehehe
nk cenni..hurm sukenye.. ^_~


cuma xmampu la kot nk tempah..
nk sewa..ade x bridal y ade bju centu?
hehehehe demand ke? :p
pehtu org jmp jgk psl veil..tp dr indonesia..hehehe
sbb bkenan bju sbnrnye, ropenye citer psl veil..
click gmbo e ;)

p.s: bju ni utk mjlis resepsi kat my kg ;)

.. cheQmOomOo ..

Monday, May 9, 2011

p.s i love you

ngeee ni ade pesanan best..
nk carik maleh..
nk taip pun kehilangan mood..
so nk bg link..

duhai isteri..juga bakal isteri..
baca ni ye..

..::Peringatan Untuk Diri Sendiri Jugak::..


juga duhai suami..juga bakal suami..
baca ni ye..

..::Pesanan Untuk Bakal Suami::..

entry ini adelah copypaste dr blog ini..

http://lebahmerahjambu.blogspot.com/


p.s: mood nk tulis blog ilang..
.. cheQmOomOo ..

Sunday, May 8, 2011

blog sepi

lm btol rsnye xhapdate blog..
busybee sket..hahahaha~
lastweek org kusus..
ngn Dato' Dr Syed Ahmad bin Syed Samsudin Al Saggof
hurmm nk story..tp nnt e..
tggu da transfer pict/video ;)

pehtu..tkar opis plk..
ms y terluang kena tlg aktiviti kelab plk..
minggu ni da stat..
ALL LADIES TREASUREHUNT..
weeeee..xsabo pun ade..

huhuu paneh la..
later la story byk2..
td check kat fb..errr byk btol wedding..


oh ye, tgh musim wedding kot kn???
org tau 19 wedding,utk mei n jun...huhuhu..
sabo jela... :p

p.s: one step closer to my new life :) *xsia2 g selayang mall smlm kn dear? :D


.. cheQmOomOo ..